Sedan starten har Haglöfs klädfilosofi byggt på lager-på-lager principen och det är något som självklart gäller än idag. Utöver detta så producerar Haglöfs kläder och produkter för specifika aktiviteter och till den kommande vintersäsongen lanserar de tre nya produktkoncept: Backcountry, Frontcountry och Mountaineering.
• Backcountry motsvaras av toppturer i orörda miljöer.
• Frontcountry handlar snarare om offpistskidåkning som nås via någon form av transport och där fokus ligger på utförsåkningen i sig.
• Mountaineering är den tredje av Haglöfs nya produktkoncept och representerar alla sorters bergsaktiviteter, ofta i extrema väder och miljöer.
Detta lanseras under hösten och ger en helt ny dimension till ett redan lyckat koncept från Haglöfs. De nöjer sig inte enbart med att presentera sitt nya produktkoncept. I dagarna släpptes även information om flera nya produkter.
Jackorna Qanuk, Nevluk och Pirtuk tar lager på lager principen till en ny dimension. Jackorna är isolerande skalplagg som kombinerar ett vatten-och vindtätt yttermaterial med ett värmande foder.
Jackorna finns i dam- och herrstorlekar och i flera färger. Priset varierar mellan 3000-5000 kr.
__________
Soft shell-sortimentet utökas inför vintern med ytterligare tolv plagg. Åtta jackor och fyra byxor.
En av nyheterna är Fang Jacket, ett allroundplagg som skapats för att ge maximalt skydd vid aktiviteter i kalla temperaturer.
Fang Jacket finns både i dam- och herrversion och i ett flertal färger. Pris: ca 3 000 kr.
__________
Haglöfs Actives-serie utökas med tröjor och boxers i återvunnet material.
Actives-serien är uppbyggd för att samverka med kroppen, och Haglöfs använder en kombination av två nyskapande Dryskin-tyger, tillverkade av återvunnet och återvinningsbart material, för bästa prestanda. Prisexempel på produkterna som visas här är: Actives Q Boxer ca 300 kr och Actives Q Tee ca 400 kr.
{gallery}gallery/haglfs-produktkoncept:80:80:0:0{/gallery}