Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. Företagets största och mest välkända varumärke, Thule, har i mer än 30 år varit ett viktigt varumärke med en stark produktportfölj för den amerikanska sport- och fritidshandeln. Genom de prestigefyllda utmärkelserna från REI kan Thule stoltsera med att vara en av de absolut bästa leverantörerna till en av de största och mest professionella sportkedjorna i världen.

– REIs utnämning är ett erkännande att vi tänker och gör rätt när det handlar om sport- och fritidsbutiker i USA, världens största marknad för denna bransch. Detta är ett betyg på att det arbete vi gör med att bli mer aktiva och synliga inom friluftsliv och action sports bär frukt, ett arbete som pågår även i Europa med nya produktlanseringar och butikskoncept, avslutar Magnus Welander, VD och Koncernchef för Thule Group.

De prestigefyllda prisen för årets leverantör i kategorin Action Sports och för de tre bästa leverantörerna alla kategorier utsågs av amerikanska REI vid en prisutdelning på Outdoor Retailer Trade Show i Salt Lake City igår kväll.

Utnämningen baseras på fem kriterier;

  • Produktkvalitet, innovation och hållbarhet
  • Sälj- och marknadsstöd till butiksleden
  • Hög kvalitet på kundstödet i alla kanaler
  • Aktivt deltagande i hållbarhetsfrågor och samarbeten
  • Extraordinärt engagemang för att etablera partnerskap

Övriga nominerade i kategorin Action Sports var – Northface (kläder och väskor), Rossignol (alpinutrustning), CamelBak (väskor och dryckesutrustning) och Raleigh (tävlings- och träningscyklar).

www.thulegroup.com