lundhagssvartDet pekar uppåt för Lundhags och i expansionsplanerna ingår rekrytering av personal en etablering av ett sälj-, marknads- och produktutvecklingskontor i Stockholm.

Lundhags bas är även i fortsättningen jämtländska Järpen. Där finns det unika skomakeriet, där de berömda Lundhagskängorna tillverkas och utvecklas, och konceptbutiken. Dessa två enheter kommer tillsammans att vidareutvecklas till ett ”Lundhags upplevelsecentra för friluftsliv”. Men då Lundhags har på kort tid fördubblat omsättningen så har expansionsplaner satts i verket. Sortimentet ska utvecklas och förtydligas liksom varumärkets identitet och insatserna för att öka försäljningen i Sverige, övriga Norden och på den tyska marknaden intensifieras.

Som ett led i expansionen har Erik Abrahamsson, tidigare Brand Manager på Craft, och Tommy Österman, närmast exportchef på Björn Borg, rekryterats för att stärka Lundhags inom produkt- och varumärkesutveckling samt inom försäljning. Ytterligare rekryteringar pågår inför vårens etablering av kontoret i Stockholm.

Henrik Ottosson, VD för Lundhags Skomakarna AB säger i ett uttalande: ”Etableringen i Stockholm är ett viktigt steg där vi kommer närmare kunder och återförsäljare, marknaden i stort och når också en bredare rekryteringsbas … Potentialen i friluftssegmentet är stor och vi väljer därför att satsa offensivt på tillväxt och utveckling av vår organisation och våra samarbetspartners.”